2017-05-04 Ravning Brovandring 2017


Ravning Brovandringen er nu næsten afsluttet. Der mangler dog lidt at følge op på, så vi kan få ændret de ting vi føler der ikke var så godt. Det er dog et fænomen jeg mener alle der er arrangører står med.

På de 2 dage arrangementet blev afholdt på og med muligheden for at møde ind allerede fredag aften, blev den afviklet som forventet. Deltager antallet var i år nået på 400 deltagere imod forventningen på 300. Sidste år deltog over de 2 dage 363.

Når deltager antallet nåede helt derop skyldes det spejderne i Vejle havde vist stor interesse for deltagelse på vores tur, idet det var en måde at få styrket deres sammenhold før de skal på spejderlejr i juli måned i Sønderborg. Du kan læse mere om dette arrangement på www.spejderneslejr.dk. En stor tak til for den store interesse de viste vores arrangement.

Kl. 07.00 gik starten, hvor jeg hilste alle de fremmødte velkommen og ønskede dem en god tur. Det så ud som alle så frem til at gå en tur i den skønne natur arrangementet byder på. Vejret var en smule kølig lørdag og en lille smule varmere om søndagen.

Selvom jeg gik den samme tur i begyndelsen af april, var der sket ændringer på ruten. Det første man stødte på var lige efter Søballegård, hvor vejen fører ind mod Runkenbjerg. Dette voldte dog ikke de store problemer. Dog meste for dem der skulle afsætte ruten. Jeg blev kaldt op, af rutefolkene at de ikke kunne finde vejen til Runkenbjerg. Lidt senere blev jeg kaldt op igen at de nu havde fundet vejen igen. Den var blot flyttet nogle få meter.

10 og 15 km. ruten går normalt på stien hvor den gamle Ravning bro ligger. Broen på stien var desværre spærret, hvorfor ruten måtte flyttes til asfalt vejen.

Alle var i mål inden kl. 17.00 lørdag. Søndag var der de fleste i mål før kl. 16.00. Der var dog enkelte der først var i mål tæt på kl. 17.00.

Os som arrangører kunne køre fra stedet lidt før kl. 18.00 efter et ellers vellykket arrangement.

Slutteligt skal der lyde en tak til alle der mødte op til arrangementet og en tak til lodsejerne der lægger jord til arrangementet.

Uden en så arbejdsom hjælper skare, havde det ikke været muligt at afvikle et sådant arrangement. Der skulle have været omkring 30 hjælpere pr.dag der er nødvendig for at besætte væsentlige tidslot. Desværre trods opfordringer om hjælp på Facebook og andre steder blev det kun til 24 ialt. En enkelt blev der dog ringet til fredag aften, der så mødte op allerede lørdag og var også klar til en tørn søndag. Derfor kan jeg ikke sige nok til de ihærdige og arbejdsomme hjælpere.

Skulle du have fået lyst til at være hjælper bedes du kontakte os og gerne inden årets udgang. Du vil så modtage en invitation til at være hjælper engang i januar. Hjælpere er en forudsætning for at vi kan afvikle arrangementet.

Endnu engang tak til såvel deltagere, hjælpere og lodsejere.

Vi glæder os til at se jer til næste år.